motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Veckoplanering v 47

Kategori: Allmänt

Hej! Här kommer en veckoplanering för nästa vecka men tänkte bara berätta lite allmänt om veckan som varit.
 
I veckan var det LTH:s arbetsmarknadsmässa Arkad och jag har pratat med en hel del företag, framförallt om sommarjobb.
 
Så nu har jag (eller jag kanske eventuellt i framtiden kommer få) ett litet dilemma. Jag har pratat med ett företag som verkade intresserade av att ha mig som sommarjobbare där nästa sommar, vi kan kalla det företag A.
Problemet är att jag har tidigare år jobbat på ett annat företag B, och jag skulle nog hellre jobba på företag B i år igen (det ligger i Lund och det andra i Malmö) Dock så är det "bara" kanske 75% chans att jag kommer kunna jobba på företag B i sommar igen, och det vet jag inte förrens deras sommarjobbs process är klar vilket brukar vara i mars-april. Medans företag A verkar anställa sina sommarjobbare i Januari-Februari. Och jag vill hellre jobba på företag A än att inte jobba någonstans alls i sommar. Klurigt klurigt.
 
Iaf, veckoplanering:
 

Måndag lunch: fryst pizza
Måndag middag: Spaghetti och köttfärsås

Tisdag lunch: blir bjuden på middag
Tisdag middag: Spaghetti och köttfärsås

Onsdag lunch: Spaghetti och köttfärsås
Onsdag middag: Spaghetti och köttfärsås

Torsdag lunch: Spaghetti och köttfärsås
Torsdag middag: Spaghetti och köttfärsås

Fredag lunch: Spaghetti och köttfärsås
Freddag middag: Spaghetti och köttfärsås

Lördag lunch: Spaghetti och köttfärsås
Lördag middag: kycklingrätt

Söndag lunch: kycklingrätt
Söndag middag: kycklingrätt

Spännande va? ;)
Blev bara flygande jakob och frysta pizzor denna veckan som varit då ica sålde fryspizzor för 15kr styck :P Så nu ska jag försöka laga en ordentlig sats spaghetti och köttfärsås!

Har ni några speciella köttfärsåstips? Något ni tycker verkligen höjer rätten?

KOMMENTARER:

  • RR säger:
    2014-11-19 | 19:08:52

    Fattar inte att du pallar käka samma sak hela veckan. Det finns en frys.. Och hur mkt livskvalité är det egentligen värt att offra? Snart färdigexad student

    Svar: Hej!Tycker inte att jag offrar något faktiskt, mina veckoplaneringar är oftast grundplaner som inte riktigt lyckas följas. Så blir oftast inte samma rätt mer än någon dag i rad utan något avbrott. Sen lever jag i studentkorridor så har inte hur mycket plats som helst :P
    motenmiljon.blogg.se

  • Snålcoachen säger:
    2014-11-26 | 19:52:21
    Bloggadress: http://spardiet.blogspot.se/

    Aldrig funderat på att variera dig lite? Det finns ju makaroner, farfalle, penne, capellini, tagliatelle m.fl. Kan ju bli lite enformigt annars :)

    Svar: Ah jo :) Det brukar bli lite olika varianter där :) (även fast det oftast blir antingen spaghetti eller makaroner :P )
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: