motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Semester och lite annat smått :)

Kategori: Allmänt

WOHO! 
Imorgon är det sista dagen jag jobbar innan jag får lite semester! Jag ska nämligen på läger från och med nu på lördag tills söndag veckan efter :D 
Så nu blir det lite paus på uppdateringarna under lite mer än en vecka. När jag kommer tillbaka blir det en månadssummering för Juli och sen ska jag börja föra budget och visa upp ett nytt budgetprogram som jag tror verkligen kan hjälpa mig att hålla budget!
Kommentera jättegärna vad ni har tyckt varit bra och intressant och vad som varit mindre intressant.
 
WOHO nr 2! 
Fick min första sommarjobbslön för sommaren idag :D 12661 kr rasslade in för det jag jobbade i Juni. Har 115 kr i timmen och semesterersättning så ingen superlön direkt men inte skitdåligt heller :) Sen har det dragits för mycket skatt eftersom det inte är räknat här att de första 19? tusen är skattefria så det blir ju lite återbäring på detta nästa år :)
 
 
BUUUUU!
Märkte att mitt liggunderlag var sönder när jag var och cyklade förra helgen så fick köpa ett nytt på naturkompaniet idag, 1200 kr gick det på så nu är jag fattig. Mamma och Pappa sa dock att de skulle ge mig en del i namnsdagspresent så det kanske inte blir så farligt ändå.
 
Vill avsluta inlägget med en sista fundering/fråga.
Är det bara jag som inte kan hålla i pengar så fort det blir kontanter?
Så fort pengarna ligger som 100-lappar i plånboken så blir de mycket enklare att spendera än när de ligger som en del av min stora hög på kontot. Misstänker att det har att göra med att jag inte ser de som delar av mina pengar när de ligger där i min plånbok och det faktum att jag aldrig någonsin sätter in kontanter på banken. Så har de åkt ut är de liksom redan förlorade. Någon som känner igen sig eller är det bara jag?
 
 
Vi ses om lite mer än en vecka! 
Kommentera inlägget här: