motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Boktips

Kategori: Allmänt

Tänkte komma med två små boktips. Det är böckerna "Think, act and invest like Warren Buffet" och "Så här kan alla svenskar bli miljonärer"
 
Böckerna innehåller egentligen ingeting man inte kan hitta om man googlar runt ordentligt på nätet men det kan vara skönt att få information i bokform och bra skrivet vilket båda böckerna är.
 
Båda böckerna handlar egentligen om ränta på ränta effekten, vikten av att spara till sig själv, poängen med indexfonder, om fördelningen mellan aktier och obligationer. Så här kan alla svenskar bli miljonärer innehåller också lite skattetänk för svenskar.
 
Jag skulle rekommendera båda böckerna för folk som inte har så mycket koll på investeringar men skulle vilja veta mer. Eller som lite lättare läsning för någon som har bättre koll.
Kommentera inlägget här: